Padatkan Akaun Bank anda hari ni

Thursday 16 February 2012

Emas Penyelamat Ketika Sesak

Tahukah korang sume emas merupakan aset yang amat bernilai..Pernah tak korang sume dengar orang g pajak emas kat bank ke kat pajak gadai ke..tahu sebab ape?/sebab harga emas sentiasa naik dari semasa ke semasa..tak caya gak?? ni die bukti harga mase aku beli dinar emas ni

1 dinar berat die 4.25g..mase aku beli dulu dalam bulan 7 kot 2011, 1 dinar baru RM705 tapi harga sekarang 1 dinar dalam RM830..korang tgk harge dinar emas ni naik cepat..

Dr Mahathir semasa menjadi PM dulu telah melihat kebaikan dinar emas untuk digunakan sebagai wang seragam dan sama nilai sejak 2003 lagi. Aku memang respect la kat Bapa Pemodenan kita ni. Banyak perubahan yang beliau telah buat semasa jadi PM dulu. Haa baru aku ingat die penah datang masa Majlis Konvokesyen aku dulu di UTeM. Bangga la kejap time 2 Ex PM datang Majlis Konvo aku

 nampak x??kan Dr Mahathir tu.. oo korang x caye eh ni konvo aku xpe ni buktinye
 bersama ibu aku..fuh bangga aku dapat banggakan mak aku time ni..hehe tgk 2 muke aku mase bangga hihi
 Eh..
berbalik kepada dinar emas tadi ni ada hadis yang mengiakan kebenaran dinar emas ini :

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda
"Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan).  Hadis dari Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.

makanya tidak syak lagi tentang kebenaran dinar emas ini..Dari itu marilah kita sama-sama membuat back up plan untuk menyelamatkan kita semasa sesak duit..

Buatlah pelaburan emas sekarang .. layari EmasDinar sekarang untuk panduan lengkap memulakan pelaburan Dinar Emas ini..

Sekian Wasalam

No comments:

Post a Comment